Monday, February 8, 2010

Editing Minggu Ini




Minggu ini, saya dapat tugasan baru mengedit buku. Buku sebelum ini, terpaksa ditangguhkan proses editingnya, kerana penterjemahnya masih dalam proses menterjemah dan memurnikan hasil terjemahannya.

Buku Great Work, Great Career, Karya Stephen R. Covey dan Jennifer Colosimo ini adalah setebal 108 muka surat. Saya sudah menerima salinan karya asal dalam Bahasa Inggeris, melalui pos laju hari ini. (Sebenarnya, tidak laju pun, sepatutnya sudah diterima pada hari Jumaat, namun si penghantar surat tidak memberikan kepada saudara saya yang ada di rumah! Alasannya, saya tidak ada di rumah. Hanya diberikan surat peringatan mengambil di depoh pos laju, sebab tiada orang di rumah. Aduhai, ada dua orang di rumah pada ketika itu! Sempat lagi si penghantar surat memberikan surat peringatan dan mengingatkan saudara saya, supaya menyuruh saya mengambilnya pada hari isnin!!!! Sabar sahaja...)

Sekarang, saya menunggu teks terjemahan daripada editor, bagi memulakan proses editing.

Mudahan semua urusan dipermudahkan olehNYA, Insyallah! :0)

No comments: