Monday, May 3, 2010

Tip Penulisan Iklan Berpengaruh


Program Mini Secret Story
Tarikh: Ahad 2 Mei 2010.
Lokasi: Learning Station, Wangsa Melawati
Masa: 3 - 4 petang

Bagaimana mahu menulis iklan yang menarik perhatian pembaca?
Bagaimana mahu menarik perhatian pembaca dan seterusnya menimbulkan minat mereka kepada produk kita?
Bagaimana mahu menukar minat itu kepada pembelian produk yang diiklankan?
Bagaimana mempengaruhi pelanggan membeli produk kita?

Setiap iklan perlu mempunyai dua gabungan unik ini = Kebaikan produk + Kelebihan produk itu kepada pengguna.

Apa sebenarnya yang dicari oleh pembaca iklan/pengguna produk/pembeli produk?

Setiap individu termasuk awak dan saya sendiri, mempunyai tahap motivasi yang tersendiri.

Istilah yang digunakan oleh Drew Eric Whitman, pengarang buku yang terpilih bagi sesi SS Mei, adalah the Life-Force 8 & The Nine Learned (Secondary) Human Wants.

Istilah yang digunakan oleh Tuan Zamri Mohamad, pembongkar rahsia pada sesi kali ini, adalah Biologically Driven, melalui 8 Butang Emosi dan 9 Butang Logika.

Setiap individu dimotivasikan oleh 8 butang emosi dan 9 butang logika. Setiap iklan yang berkesan, perlu mempunyai gabungan kedua butang ini.



8 Butang Emosi



9 Butang Logika



Tekun memikirkan skrip iklan yang berkesan!


Para Peserta Hebat Program Mini Secret Story


Mahu pelajari sendiri tip penulisan iklan yang berpengaruh?
Pergi ke laman FB SS ini dan daftarkan diri bagi sesi yang akan datang.

http://www.facebook.com/group.php?gid=277262942585#!/seronoksantai

No comments: